مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 02:052021-04-23فرهنگي

آشفته بازاری که دوغ و دوشابش یکی شده


«از داریوش مهرجویی شنیدم که می گفت وفتی نقدهای ایرج کریمی را می خواند، همیشه چیزهای زیادی یاد می گرفت.

تصور کنید! داریوش مهرجویی، با تمام آن ویژگی هایی که از او در آثار ماندگارش می شناسیم، - از داریوش مهرجویی شنیدم که می گفت وفتی نقدهای ایرج کریمی را می خواند، همیشه چیزهای زیادی یاد می گرفت.

تصور کنید! داریوش مهرجویی، با تمام آن ویژگی هایی که از او در آثار ماندگارش می شناسیم، چنین استفاده ای از نوشته های یک منتقد می کرده و حالا عرصه نقد چنان آشفته بازاری است که دوغ و دوشاب در آن یکی شده است.

ایرج کریمی که سال 1394 از این دیار رخت بربست یکی از منتقدان سرشناس سینمای ایران بود که سال ها در مجله فیلم نقد می نوشت و بجز ترجمه کتاب های سینمایی، چند فیلم هم ساخت.

نقدنویسی، کاری که او فعالیت در آن را به رشته تحصیلی خود یعنی مهندسی مکانیک ترجیح داد، چند سالی است وضع و حال خوبی ندارد و حتی برخی اهالی سینما جریان نقد سینمایی در ایران را برخلاف چند دهه قبل رو نابودی می دانند.

توقف فعالیت روزانه سینما در این روزهای کرونایی بهانه ای شد تا پرونده ای برای نقد، نقد نویسی، پژوهش و تالیف کتاب در عرصه سینما باز کنیم و در گپ وگفت با برخی فیلمسازان و منتقدان به نقد جریانی بپردازیم که به نظر می رسد تحلیل ، حلقه گم شده یا حداقل کمتر مورد توجه قرار گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشفته بازاری که دوغ و دوشابش یکی شده

آشفته بازاری که دوغ و دوشابش یکی شده