مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 11:202021-04-23فرهنگي

رکوردهای جالب در اسکار


برگزاری بیش از 9 دهه جوایز سینمایی اسکار با ثبت رکوردهای جالب و شگفت انگیزی برای فیلم ها و سینماگران در شاخه های مختلف همراه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در حالی که سینما طی بیش از یک سال اخیر با چالش های جدی به سبب بحران جهانی کرونا دست و پنجه نرم کرده اما این چیزی از هیجان سینمادوستان و رقابت داغ آثار در مهم ترین و پربیننده ترین جوایز سینمای جهان کم نمی کند.

برندگان نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار بامداد دوشنبه (ششم اردیبهشت) اعلام می شوند.

اسکار سال گذشته به کام آسیایی ها به کار خود پایان داد و فیلم اَنگل ساخته بونگ جون هو از کره جنوبی در اتفاقی تاریخی توانست علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم بین المللی، جوایز شاخه های بهترین فیلم، کارگردانی و فیملنامه اصلی را هم به خود اختصاص دهد تا رکوردی جدید برای یک فیلم آسیایی ثبت کند، ضمن این که اَنگل که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده بود در نهایت به فروشی بالغ بر 250 میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت.

بونگ جون هو در اسکار 2020 در میان نامزدهای اسکار 2021 نیز زنان، رنگین پوستان و آسیایی ها برخلاف اغلب دوره های پیشین حضور پررنگ تری دارند و و برای نخستین بار در تاریخ این جوایز، همزمان دو کارگردان زن در بخش بهترین کارگردانی حضور دارند؛ کلویی ژائو برای فیلم سرزمین آوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکوردهای جالب در اسکار

رکوردهای جالب در اسکار