مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 07:252021-04-23سياسي

سازمان برنامه خواستار تسریع در تصویب لایحه مشارکت عمومی-خصوصی شد


رییس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سازمان برنامه و بودجه، تسریع در تصویب لایحه مشارکت عمومی خصوصی در مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور؛ امیر امینی با اشاره به بررسی لایحه مشارکت عمومی خصوصی در مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه مشارکت عمومی خصوصی دارای تفاوت ها و نقاط قوت در مقایسه با خصوصی سازی است و باید این دو از یکدیگر تفکیک شوند.

وی افزود: در خصوصی سازی مالکیت و مدیریت پروژه ها به بخش خصوصی منتقل می شود اما در طرح مشارکت عمومی خصوصی طرح های عمرانی با سرمایه بخش خصوصی اجرا و بهره برداری می شود و عموماً مالکیت به دولت بازگردانده می شود.

رییس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اصلاح شیوه های واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی، گفت: در این طرح خدمات دولتی با سرمایه بخش خصوصی اجرا می شود و برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه های دولتی باید جذابیت های لازم ایجاد و موانع برطرف شود.

وی با انتقاد از مشارکت بسیار پایین بخش خصوصی در پروژه های عمرانی کشور در مقایسه با کشورهای دیگر، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای منطقه و جهان با جذب سرمایه ها و مشارکت بخش خصوصی توانسته اند در مدت زمان کوتاهی به پیشرفت های قابل توجهی دست یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان برنامه خواستار تسریع در تصویب لایحه مشارکت عمومی-خصوصی شد

سازمان برنامه خواستار تسریع در تصویب لایحه مشارکت عمومی-خصوصی شد