مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 07:252021-04-23اقتصادي

کاهش 40 درصدی تولید نیروگاه های برق آبی


مدیرعامل شرکت توانیر از کاهش 40 درصدی تولید نیروگاه های برق آبی به دلیل کمبود بارش ها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمدحسن متولی زاده ا اشاره به افزایش مصرف برق به دلیل رسیدن گرمای زودرس، افزود: همزمان تولید نیروگاه های برق آبی نیز به دلیل کمبود بارش ها حدود 40 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 22 درصدی مصرف برق در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور تاکید کرد.

متولی زاده گفت: طی بخش نامه ای ساختمان های وزرات نیرو موظف به صرفه جویی 50 درصدی مصرف برق شدند و این رویه در سایر دستگاه های دولتی نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین از ارسال پیامک و بروشورهای آموزشی برای مشترکین پرمصرف خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده و همکاری مردم امسال را با کمترین مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد مصرف برق در تابستان را دستگاه های سرمایشی تشکیل می دهند، افزود: هموطنان می توانند با تنظیم درجه کولرهای گازی روی دمای 25 درجه یا استفاده از دور کند کولرهای آبی در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مصرف هر کولر گازی معادل 10 دستگاه تنفس مصنوعی برق مصرف می کند، افزود: اگر مردم فقط ده درصد در مصرف خود صرفه جویی کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی تولید نیروگاه های برق آبی

کاهش 40 درصدی تولید نیروگاه های برق آبی