مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-04-23بين الملل

سران آ سه آن با سرکرده کودتای میانمار دیدار می کنند


قرار است روز شنبه، اندونزی میزبان نشستی با حضور اعضای آ سه آن باشد که هدف از آن دیدار با رییس ارتش میانمار است که مسئول کودتا در این کشور تلقی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشورهای عضو آ سه آن (انجمن ملل آسیای جنوب شرقی) قرار است روز شنبه با حضور مینگ آنگ هلاینگ ریاست ارتش میانمار (جونتا) که مسئول کودتا در این کشور است؛ نشستی حضوری برگزار کنند.

این نشست به میزبانی جاکارتا-پایتخت اندونزی- برگزار می شود و به غیر از فیلیپین و تایلند که در سطح وزرای خارجه حضور خواهند داشت، سایر اعضا در سطح سران کشورها تشکیل جلسه می دهند.

این نخستین تلاش ملموس در سطح بین المللی در مواجهه با کودتایی است که به سرنگونی دولت منتخب میانمار منجر شد و موجی از تظاهرات های مردمی و به دنبال آن، بازداشت ها را در پی داشت.

از سویی، این نوعی سنت شکنی محسوب می شود چرا که کشورهای آ سه آن (شامل فیلیپین، تایلند، کامبوج، میانمار، برونیی، کامبوج، اندونزی، سنگاپور، لائوس، مالزی و ویتنام) به طور معمول در مسائل داخلی یکدیگر مداخله نمی کنند.

اما سازمان ملل از بیم وقوع بحران انسانی در میانمار، خواستار مداخله آ سه آن شد و قرار است نماینده ویژه این سازمان هم در حاشیه نشست حضور داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سران آ سه آن با سرکرده کودتای میانمار دیدار می کنند

سران آ سه آن با سرکرده کودتای میانمار دیدار می کنند