مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-04-23اقتصادي

تدوین 2 سناریو تجارت خارجی برای سال جاری / برنامه برای رشد 21 درصدی تجارت


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدوین دو سناریو خوش بینانه و بدبینانه برای تجارت خارجی کشور، گفت: براساس سناریوی خوش بینانه رشد تجارت خارجی کشور در سال 1400 باید به میزان 21 درصد افزایش یابد.

- حمید زادبوم در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با چشم انداز تجاری کشور در سال 1400، گفت: عوامل مختلفی در هدف گذاری و پیش بینی ها موثر است، لذا در موضوع تجارت خارجی کشور از آنجا که با عوامل مختلفی مواجه هستیم، باید براساس وقوع احتمالات مختلف سناریوهای مختلفی نیز برای تحقق اهداف تجاری تدوین شود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برخی عوامل تاثیرگذار بر تدوین سناریوهای سیاست خارجی کشورمان در سال 1400 بیان داشت: یکی از عوامل موثر بر تجارت خارجی کشورمان بحث کاهش شیوع ویروس کرونا و میزان واکسیناسیون است، لذا این موضوع که چه اتفاقی ناشی از میزان شیوع کرونا در کشور رخ می دهد، می تواند کسب و کار در ایران را تحت تاثیر قرار دهد و تجارت خارجی کشور نیز ناشی از وضعیت شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گیرد.

    وی بیان داشت: از عوامل موثر بر تجارت خارجی کشورمان، میزان تحقق شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است و به هر میزان که دستگاه های اجرایی و دستگاه های خصوصی در تحقق شعار سال تلاش کنند و باعث رونق تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین 2 سناریو تجارت خارجی برای سال جاری / برنامه برای رشد 21 درصدی تجارت

تدوین 2 سناریو تجارت خارجی برای سال جاری / برنامه برای رشد 21 درصدی تجارت