مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-04-23پزشكي

ریسک واکسن آسترازنکا بیشتر از سایر واکسن ها نیست/عوارض عمومی واکسن زوگذر است


معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در مورد واکسن آسترازنکا، گفت: هر واکسنی عوارضی دارد و بر اساس تحقیقات بین المللی انجام شده ریسک استفاده از واکسن آسترازنکا بیشتر از سایر داروها و واکسن ها نیست.

- در پی انتشار برخی خبرها در فضای مجازی مبنی بر تزریق واکسن آسترازنکا در یزد و وجود شبهات مختلف در خصوص عوارض و این که واکسن آسترازنکا توان ایمن سازی بدن در برابر ویروس کرونا را ندارد، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار خبرنگار سرویس سلامت دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در استان یزد قرار گرفت.

دکتر مسعود شریفی در گفت وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به این که همه واکسن و دارو ها عوارض جانبی دارد و کودکان هم بعد از واکسیناسیون که  بخشی از مراقبت های پزشکی از بدو تولد است دچار تب یا درد موضعی می شوند، اظهار کرد: واکسن های کرونا نیز از عوارض های طبیعی مستثنی نیست.

وی تب، بدن درد، احساس کوفتگی را از جمله عوارض عمومی واکسن آسترازنکا دانست و افزود: عوارض عمومی این واکسن مانند واکسن های دیگر زود گذر است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با بیان این که هرکدام از واکسن های مطرح شده یک سری عوارض جدی نیز دارند که مهمترین آن حساسیت به واکسن است گفت: پرسش این که آیا افراد در واکسیناسیون قبلی دچار عارضه شدید شده اند یا خیر از جمله الزامات اجرایی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریسک واکسن آسترازنکا بیشتر از سایر واکسن ها نیست/عوارض عمومی واکسن زوگذر است

ریسک واکسن آسترازنکا بیشتر از سایر واکسن ها نیست/عوارض عمومی واکسن زوگذر است