مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-04-23اقتصادي

دوندگی برای دریافت مجوزهای کسب و کار/از مقاومت برخی دستگاه ها تا امضاهای طلایی


کارآفرینان این روزها در حالی برای دریافت مجوزهای کسب و کار دوندگی می کنند که تلاش 12 ساله مجلسی ها برای تسهیل این فرآیند به نتیجه نرسیده و صدور برخی جوازها همچنان منوط به دریافت امضاهای طلایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برای شروع یک کسب و کار بعد از تصمیم گیری در مورد نحوه فعالیت، نخستین اقدامی که یک کارآفرین باید انجام دهد، دریافت مجوزهای لازم از دستگاه های مرتبط است.

هرچند در کشورهای پیشرفته قوانین و چارچوب مشخص و منظمی برای اخذ این مجوزها وجود دارد، اما دریافت این مجوزها در ایران در بسیاری موارد به موضوعی طاقت فرسا برای متقاضیان تبدیل شده و در برخی موارد نیز شاهد برخورد سلیقه ای دستگاه های متولی هستیم و صدور برخی مجوزها تنها با امضاهای طلایی امکان پذیر است.

به این ترتیب اکثر کارآفرینان به جای تمرکز بر تولید باید زمان زیادی را صرف دوندگی برای دریافت مجوزها کنند و در این میان گاهی شاهد موازی کاری دستگاه ها و یا اختلاف نظر آنها نیز هستیم.

در واقع یکی از معضلات و موانع جدی در امر تولید، روند صدور مجوزهای کسب و کار است که باید در حمایت و پشتیبانی از تولید توجه ویژه ای به آن شود.

عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس در این مورد اظهار داشت: بیش از 10 سال است که تقاضای مجلس از دولت برای تسهیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوندگی برای دریافت مجوزهای کسب و کار/از مقاومت برخی دستگاه ها تا امضاهای طلایی

دوندگی برای دریافت مجوزهای کسب و کار/از مقاومت برخی دستگاه ها تا امضاهای طلایی