مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 16:452021-04-22پزشكي

ارائه خدمات گفتار درمانی در مراکز توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی


سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از ارائه خدمات گفتار درمانی در مراکز توانبخشی زیر نظارت بهزیستی به کودکان دچار اختلالات زبانی و گفتاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مسعود فیروزی اظهار کرد: مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی بهزیستی در همه رده های سنی، خدمات گفتار درمانی به توان خواهان ارائه می کنند که این امر موجب افزایش توانمندی مددجویانی می شود که به دلایل مختلف مثل کم توانی ذهنی، اوتیسم، کم شنوایی، فلج مغزی و آسیب ها و بیماری های مغزی بزرگ سالان دچار انواع اختلالات گفتار و زبان شده اند و از مهم ترین ابزار ارتباطی محروم اند.

این شنوایی شناس، بخشی از مشکلات گفتار را مربوط به نقص دستگاه شنوایی دانست و گفت: گفتار درمان گران، خدمات بسیار گسترده ای به توان خواهان بهزیستی ارائه می کنند که بخشی از این خدمات در مراکز دولتی و قسمتی در مراکز غیردولتی و مراکز عمومی درمانی ارائه می شود.

به گفته فیروزی، در حال حاضر 80 مرکز توانبخشی روزانه در سراسر استان فعال هستند که کودکان کم شنوا، کم توان ذهنی، دارای اختلال اوتیسم، دارای معلولیت جسمی حرکتی که اغلب مشکلات گفتاری نیز دارند را آموزش می دهند و روش های درمانی خاصی را برای رفع این مشکلات به کار می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات گفتار درمانی در مراکز توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی

ارائه خدمات گفتار درمانی در مراکز توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی