مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 12:452021-04-22اقتصادي

طرح اکتشاف و پتانسیل یابی مواد معدنی در 42 درصد از مساحت کل استان فارس


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از اجرای طرح اکتشاف و پتانسیل یابی 50/6 هزار کیلومتر مربع معادن در پهنه های این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ایزدی در اولین جلسه شورای معادن 1400 که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با ارائه آخرین گزارش از وضعیت طرح نقشه راه معادن و صنایع معدنی و با تاکید بر ادامه فعالیت ها و پژوهش های معدنی در سال جاری در خصوص پهنه های اکتشافی استان توسط سازمان شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته حقوق دولتی دریافت شده از معادن استان به میزان 970 میلیارد ریال بوده که رشد  153 درصدی نسبت به سال 98 را فراهم نموده است.

ایزدی به طرح اولویت دار صنایع معدنی سازمان ایمیدرو در استان فارس اشاره کرد و گفت: در پایان سال گذشته نیز جواز تاسیس طرح احداث کارخانه آهک هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی (P.

C.

C) در شهرستان داراب جهت کارخانه سیمان داراب صادر شد که شروع عملیات اجرایی آن با سرمایه گذاری 3 هزار و 500 میلیارد ریال آغاز شد.

رییس سازمان صمت فارس به طرح های پتانسیل یابی در استان فارس اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در استان 35 ماده معدنی موجود می باشد که با توجه به ظرفیت های استان امکان پتانسیل یابی بیشتری در راستای افزایش تولید و اشتغال فراهم آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اکتشاف و پتانسیل یابی مواد معدنی در 42 درصد از مساحت کل استان فارس

طرح اکتشاف و پتانسیل یابی مواد معدنی در 42 درصد از مساحت کل استان فارس