مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 11:552021-04-22اقتصادي

خودروهای فاقد ثبت سفارش، از گمرک ترخیص نمی شوند


بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خودروهایی که پرونده قضایی دارند به شرط گرفتن برائت و رأی قطعی می توانند ترخیص شوند اما خودروهای فاقد ثبت سفارش امکان ترخیص ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از رادیو گفت وگو، سید روح اله لطیفی اظهار کرد: گمرک یک سازمان مجری است و هر کالایی را که دارای مجوزها و تأییدیه های لازم بوده و قانونی هم وارد شده باشد ترخیص می کند.

وی افزود: حدود 12 هزار و چند صد دستگاه خودرو بعد از ممنوعیتی که در سال 97 اعلام شده در گمرکات مانده بود که با پیگیری گمرک و تشکل های فعال در این بخش در چهار مهلت قانونی، حدود 10 هزار خودرو ترخیص شد و در اختیار صاحبان کالا قرار گرفت.

لطیفی گفت: حدود 2 هزار و 700 خودروی دیگر هم مانده بود که چند مشکل داشتند، بیش از 1100 خودرو ثبت سفارش نشده بودند یا اینکه ثبت سفارش آنها به دلایلی ابطال شده بود.

وی ادامه داد: بخشی از این خودروها هم دارای شکایت قضایی از طریق اشخاص و نهادهای نظارتی بودند و یا تشریفات اداری را انجام نداده بودند و بخشی هم خودروهایی بودند که بالای 2500 سی سی بودند یا برای کشور آمریکا تولید شده بودند.

سخنگوی گمرک عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خودروهایی که پرونده قضایی دارند به شرط گرفتن برائت و رأی قطعی می توانند ترخیص شوند اما خودروهایی که فاقد ثبت سفارش هستند به دلیل اینکه از ابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروهای فاقد ثبت سفارش، از گمرک ترخیص نمی شوند

خودروهای فاقد ثبت سفارش، از گمرک ترخیص نمی شوند