مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 08:502021-04-22سياسي

افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی دشت سیستان به مساحت 14 هزار هکتار


با دستور رییس جمهور فاز دوم طرح 46هزارهکتاری آبرسانی دشت سیستان در سطح 14 هزار هکتار افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مجری طرح آبرسانی دشت سیستان در جریان افتتاح این طرح که از طریق ویدئو کنفرانس با دفتر ریاست جمهوری، در محل ایستگاه پمپاژ اصلی شهید محبعلی فارسی بود گفت: با توجه به محدودیت شدید منابع آبی و ضرورت ارتقای بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی و توزیع عادلانه آب در منطقه سیستان، اجرای این طرح عظیم در دولت تدبیر وامید و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری با تأمین اعتبار از صندوق توسعه ملی، طراحی و اجرای خطوط لوله انتقال وتوزیع آب در سطح 46هزارهکتار در گستره 203 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با 400 میلیون مترمکعب آب تخصیصی از چاه نیمه ها در سال 1394 آغاز شد.

محمد علی نیکبخت افزود: بر اساس برنامه، 65 هزار بهره بردار دارای حق آبه از مزایای طرح عظیم آبرسانی 46هزارهکتاری دشت سیستان بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: فاز اول طرح در سطح 32 هزار هکتار در خرداد ماه 1399 با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: از بیستم مهرماه سال گذشته تاکنون در سه نوبت، 260 میلیون مترمکعب آب تخصیصی چاه نیمه ها از طریق این شبکه در محل حوضچه های پنج هکتاری به کشاورزان تحویل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی دشت سیستان به مساحت 14 هزار هکتار

افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی دشت سیستان به مساحت 14 هزار هکتار