مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 08:202021-04-22بين الملل

سالیوان: مذاکرات وین پیشرفت داشته است


«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: در گفت وگوهای غیرمستقیم آمریکا و ایران، پیشرفت هایی به دست آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سالیوان این اظهارات را در مصاحبه اختصاصی با کریستیان امانپور مجری شبکه سی ان ان در خصوص وضعیت فعلی رایزنی های اخیر در وین میان ایران و گروه 1+4 و همچنین گفت وگوهای غیر مستقیم با هیات آمریکایی مطرح کرد.

وی تصریح کرد: در گفت وگوهای غیرمستقیم با تهران، پیشرفت هایی حاصل شده است و واشنگتن متعهد به بازگشت به برجام بر اساس تعهد در برابر تعهد است.

امان پور همچنین در پیام توییتری خود به نقل قولی از سالیوان اشاره کرده که در آن همچنین تصریح شده است که پیشرفتهایی در این مذاکرات حاصل شده است.

به گفته سالیوان هنوز اقداماتی برای انجام مانده است، اما در نهایت آمریکا متعهد به بازگشت به برجام بر اساس رویکرد تعهد در برابر تعهد است.

دیروز چهارشنبه (یکم اردیبهشت) نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه تحریم ها را ابزار کلیدی برای پاسخگو نگهداشتن کشورها از جمله ایران دانست، تاکید کرد که واشنگتن آماده برداشتن تحریم های ناسازگار با برجام است.

ند پرایس در نشست خبری روز چهارشنبه خود، افزود: پیشرفت هایی در مذاکرات وین دیده شده است اما همچنان مسیری طولانی در پیش داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالیوان: مذاکرات وین پیشرفت داشته است

سالیوان: مذاکرات وین پیشرفت داشته است