مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-04-22اقتصادي

6335 نشای پیاز در کردستان تولید می شود


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری برای نخستین بار 6 هزار و 335 هزار عدد نشائ پیاز در داخل سینی و در گلخانه در استان کردستان تولید می شود.

- حیدر مرادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در سال زراعی جاری برای نخستین بار در استان کردستان 6 هزار و 335 هزار عدد نشائ پیاز در داخل سینی و در گلخانه تولید می شود.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان، این مهم در سطح 10 هکتار از اراضی زراعی استان  استان تامین اعتبار شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: کشت مستقیم بذر پیاز در استان مرسوم است اما در این روش تهیه بستر مناسب و بموقع، استقرار بذر جوانه زده و کنترل علف های هرز ابتدای فصل و در مراحل ابتدای رشد پیاز از اهم مشکلات کشت مستقیم بذر است.

وی با بیان اینکه در روش کشت نشایی کشاورز فرصت کافی برای تهیه بستر مناسب پیدا کرده و نشائ کشت شده به آسانی و سریع در زمین اصلی استقرار پیدا کرده است، گفت: با تهیه مناسب بستر بذر و بکار بردن علف کش های پیش رویشی تراکم علف های هرز در مزرعه کاهش یافته و در نتیجه هزینه کارگری و کنترل شیمیایی علف های هرز  کاهش می یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: از طرفی اجرای کشت نشایی موجب کاهش مصرف آب به ازای هر هکتار به حجم 3 هزار متر مکعب شده و راندمان و بهره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6335 نشای پیاز در کردستان تولید می شود

6335 نشای پیاز در کردستان تولید می شود