مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 06:452021-04-22اقتصادي

کمبود نیروی کار چالش جدی صنعت نساجی در استان یزد


صنعت «نساجی» به عنوان یک صنعت پیشگام، در فرآیند صنعتی شدن بسیاری از کشورهای توسعه یافته کنونی جهان نقشی بسزا داشته و این صنعت در ایران، برخاسته از دل شهر کویری یزد است و نام این شهر جهانی با صنعت نساجی و شعربافی شناخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، به جرات می توان گفت که نامدارترین شهر در زمینه صنعت نساجی در ایران شهر یزد است اما این روزها این صنعت در یزد رونق گذشته را ندارد و صنعتی که به گفته وزیر می توانست یزد را به قطب تجارت صنعت نساجی تبدیل کند امروز آنچنان درگیر مسائل و مشکلات متعدد شده که حتی در تامین نیروی انسانی خود نیز درمانده است.

این در حالی است که صنعت نساجی استان یزد ظرفیت آن را دارد تا حرف اول را در سطح کشور بزند چرا که وجود خوشه نساجی و حتی تشکیل انجمن نساجی از سال های دور تا به امروز به عنوان حامیان جدی در این عرصه حضور داشتند و حتی این صنعت به اذعان مسئولان در حدود 25 درصد از نیروی کار استان را به خود اختصاص می داد.

این صنعت که تا پیش از این از مشکلاتی چون وجود دستگاه های فرسوده بافت با استهلاک بالا، نداشتن طرح های خلاقانه و جذاب و بی توجهی به برندسازی رنج می برد امروز به وضعیتی رسیده که رییس انجمن نساجی و پوشاک استان یزد در نامه ای به استاندار از کمبود نیروی کار در صنعت نساجی گلایه کرده و آنگونه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نیروی کار چالش جدی صنعت نساجی در استان یزد

کمبود نیروی کار چالش جدی صنعت نساجی در استان یزد