مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-04-22اقتصادي

اثرات آلودگی زیست محیطی بر شاخص توسعه انسانی


امروزه بهره برداری از منابع طبیعی و مصرف انرژی یکی از عوامل اصلی و ضروری توسعه اقتصادی در هر کشور تلقی می شود و رشد روز افزون جمعیت، وابستگی به انرژی و به تبع آن رشد مصرف انرژی به ویژه انرژی های فسیلی و همچنین استفاده بیش از حد از منابع طبیعی در راستای توسعه .

- ایسنا/خراسان رضوی امروزه بهره برداری از منابع طبیعی و مصرف انرژی یکی از عوامل اصلی و ضروری توسعه اقتصادی در هر کشور تلقی می شود و رشد روز افزون جمعیت، وابستگی به انرژی و به تبع آن رشد مصرف انرژی به ویژه انرژی های فسیلی و همچنین استفاده بیش از حد از منابع طبیعی در راستای توسعه دائمی اقتصاد جهانی، خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کرده و کیفیت زندگی را برای نسل های آتی کاهش خواهد داد.

بنا بر این پژوهش، از آنجایی که تلاش هر کشور و جامعه ای، دستیابی به رفاه و آسایش بیشتر و جبران عقب ماندگی و به عبارتی زندگی بهتر و برتر است.

مسلما رسیدن به چنین اهدافی، نیازمند توسعه ای پایدار است که در آن به تمامی ابعاد و جنبه های توسعه به طور همزمان توجه شده باشد، بدین ترتیب از میان ابعاد مختلف توسعه، بحث انسان و منابع انسانی جایگاه منحصر به فرد و بی بدیلی یافت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات آلودگی زیست محیطی بر شاخص توسعه انسانی

اثرات آلودگی زیست محیطی بر شاخص توسعه انسانی