مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-04-22پزشكي

پیشگیری از عفونت های میکروبی و ویروسی با روزه داری


یک پزشک با اشاره به مزایای روزه داری از تنظیم چربی خون و نقش آن در پیشگیری از عفونت های میکروبی و ویروسی خبر داد و گفت: روزه چربی های نامطلوب موجود در خون را تنظیم می کند.

- ایسنا/سمنان یک پزشک با اشاره به مزایای روزه داری از تنظیم چربی خون و نقش آن در پیشگیری از عفونت های میکروبی و ویروسی خبر داد و گفت: روزه چربی های نامطلوب موجود در خون را تنظیم می کند.

دکتر آرش محسنی در گفت وگو با ایسنا ، به تاثیر خوب روزه بر چربی خون اشاره و اظهار کرد: مطالعات انجام شده گویای این است که روزه گرفتن برای افراد مبتلا به چربی خون بالا ،بسیار مفید است ؛چرا که روزه، میزان چربی های نامطلوب موجود در خون را تنظیم کرده و موجب افزایش میزان چربی مفید خون در بدن آنها می شود.

وی با اشاره به فواید روزه داری اظهار کرد: امروزه با تحقیقات وسیع و همه جانبه ای که انجام گرفته ثابت شده که نه تنها روزه داری،در مجموع برای سلامت بدن مفید است بلکه بسیاری از متخصصان آن را امری ضروری می دانند.

این پزشک سمنانی ادامه داد: امروزه حتی در برخی کشورهایی که اعتقادی به روزه و مناسک و آیین های دینی و اسلامی ندارند، پزشکان برای درمان بعضی از بیماران از رژیم غذایی چند ساعت ناشتا بودن برای مدت محدودی استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از عفونت های میکروبی و ویروسی با روزه داری

پیشگیری از عفونت های میکروبی و ویروسی با روزه داری