مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-04-22اقتصادي

افزایش 100 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش 100 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش 100 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری خبر داد.

اکبر فتحی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، موجب دلگرمی و خوشحالی کشاورزان و رغبت بیشتر برای تحویل محصولات به دولت می شود، گفت: قیمت سال گذشته خرید تضمینی 2500 تومان بود که در ابتدا قیمت 4000 تومان براب سال جدید در نظر گرفته شد، اما با توجه به هزینه های کشت و قیمت تمام شده گندم برای کشاورزان، با تعامل دولت و مجلس برای حمایت از گندمکاران قیمت نهایی 5000 تومان تعیین شد.

وی با بیان این که تا سال 99 بهره برداران هیچ نقشی در قیمت گذاری محصولات کشاورزی نداشتند اما قانون جدید در تشکیل شورا سبب تاثیرگذار شدن کشاورزان در قیمت گذاری محصولات کشاورزی به ویژه گندم شد، افزود: با قیمت جدید گندم، زیان های گذشته کشاورزان جبران می شود و از فروش قاچاق و مصرف دامی کاهش جلوگیری شده و امنیت غذایی کشور را افزایش می یابد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی و پشتیبانی از تولید، با موافقت رییس محترم جمهور و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا با عنایت به کمبود شدید بارندگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 100 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری

افزایش 100 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری