مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 18:402021-04-21اقتصادي

کره جنوبی 30 میلیون دلار از داراییهای ایران را آزاد کرد


رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی روز چهارشنبه از آزادسازی 30 میلیون دلار از داراییهای مسدود شده ایران توسط بانکهای کره جنوبی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین تنهایی رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی روز چهارشنبه (یکم اردیبهشت) اعلام کرد که سئول 30 میلیون دلار از داراییهای مسدود شده ایران توسط بانک های کره جنوبی را برای خرید واکسن کووید -19 آزاد کرده است.

وی با بیان اینکه 30 میلیون دلار از کل پول های بلوکه شده ایران بابت خرید واکسن و اقلام دارویی از کره جنوبی آزادشده است، خاطرنشان کرد: مقرر شده بود یک میلیارد دلار بدهی این کشور به صورت نقدی به ایران پرداخت شود، اما تاکنون در عمل شاهد اجرای آن نبوده ایم .

تنهایی با بیان اینکه مذاکرات برجام از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: در صورت اجرایی شدن این توافقنامه روند بازگشت بدهی کره جنوبی به ایران تسهیل شده و سرعت می یابد .

گفتنی است، در یک سال گذشته بحث دارایی های بلوکه شده ایران در دو کشور کره جنوبی و ژاپن خیلی داغ شده است و هر از گاهی مسئولین کشورمان با ابراز نگرانی نسبت به این اقدام طرف کره ای، بعضاً به این کشورها در مورد عواقب این مسدودسازی هشدار داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره جنوبی 30 میلیون دلار از داراییهای ایران را آزاد کرد

کره جنوبی 30 میلیون دلار از داراییهای ایران را آزاد کرد