مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 11:402021-04-21اقتصادي

در همه گیری کرونا شستن دست در سینک ظرفشویی ممنوع


دانشمندان کشف کردند که شستن دست ها در سینک ظرفشویی موجب شکل دادن به میکروارگانیسم هایی می شود که در لوله کشی فاضلاب سینک خانگی ساکن هستند و آنها را توسعه می دهند.

به نقل از نیوز، دانشمندان در بزرگترین بررسی میکروارگانیسم ها در خارج از بیمارستان ها و سینک ظرفشویی خانگی میکروارگانیسم های قابل مقایسه ای را یافتند که پس از شستن دست تا حد زیادی در سیستم تخلیه باقی می مانند.

محققان کشف کردند که تفاوت های حیاتی بین خانوارهای موجود میکروارگانیسم غالب بر اساس نوع لوله کشی های P-trap یا U-bend بهترین محیط ها را برای رشد میکروارگانیسم ها فراهم می کنند.

دکتر هیون کوییک گوئون، مدرس بیوانفورماتیک ژنومیک اظهار کرد: شستن دست ها برای مقابله با انتقال ویروس کرونا اهمیت نه تنها بهداشت دست، بلکه ضرورت وجود سینک های کاملا تمیز را برجسته کرده است.

وی گفت: بررسی ما نشان می دهد که تمایز بی شماری در خانواده های باکتریایی بین ساختارهای لوله کشی کاملا متفاوت، با کاربری و طراحی ساختاری متفاوت می تواند تاثیر بسزایی در انواع میکروارگانیسم هایی داشته باشد که با آنها در تماس هستیم.

نمونه ها از 123 سینک اطراف محیط غیربالینی دانشکده جمع آوری شده و نشان می دهد که سینک ها میکروبیوم مشخصی دارند که توسط میکروارگانیسم مطمئن تحت سلطه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در همه گیری کرونا شستن دست در سینک ظرفشویی ممنوع

در همه گیری کرونا شستن دست در سینک ظرفشویی ممنوع