مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 11:252021-04-21بين الملل

تقابل بلک جک های روسیه با جنگنده های اف-16 ناتو بر فراز دریای سیاه


16 خود با شماری از هواپیماهای نظامی روسیه بر فراز دریای سیاه و رهگیری آن ها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه ها از تقابل بمب افکن ها و جنگنده های روسیه با جت های نظامی ناتو بر فراز وبگاه ناتو در این زمینه نوشت که چند فروند جنگنده ناتو مستقر  در پایگاه  هوایی در استونی، لیتوانی و لهستان روز سه شنبه جنگنده ها و بمب افکن های روسیه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

 ناتو مدعی شده که به محض رویت این هواپیماها  بر فراز دریای سیاه در صبح سه شنبه، جنگنده های ناتو با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری هواپیماهای  نظامی روسیه شدند.

  ناتو نوع هواپیماهی نظامی روسیه را دو فروند بمب افکن راهبردی توپولف-160 بلک جک و جنگنده های سوخو-27 و سوخو-35 و هواپیماهای هشدار سریع ای-50 اعلام کرد.

 ناتوم افزوده که بمب افکن های روسیه مطابق با معیارهای هوانوردی در حریم هوایی بین المللی بر فراز دریای سیاه در حال پرواز بودند.

نوع جنگنده های ناتو اف-16 ذکر شده است.

این در حالی است که همزمان با تقویت مواضع نظامی روسیه در مرز با اوکراین، نیروی هوایی آمریکا شماری از جنگنده ها و هواپیمای لجستیکی خود را عازم لهستان کرد.

به نوشته وبگاه نیروی هوایی آمریکا واشنگتن در تحرک نظامی تازه جنگنده های اف-15 ، اف-16 و هواپیماهای سی-130 خود را برای رزمایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقابل بلک جک های روسیه با جنگنده های اف-16 ناتو بر فراز دریای سیاه

تقابل بلک جک های روسیه با جنگنده های اف-16 ناتو بر فراز دریای سیاه