مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-04-21سياسي

تضمین برکت یک سال ابرکوهی های قدیم با «بَلُک» و «کیسه مراد»


«بَلُکِ بیست و هفتمی» و «دوخت کیسه مراد» از جمله رسومات خاص مردم ابرکوه در ماه رمضان با این باور که موجب برکت در روزی و زندگی آنان می شود، بوده است.

- تضمین برکت یک سال ابرکوهی های قدیم با بَلُک و کیسه مراد ایسنا/یزد بَلُکِ بیست و هفتمی و دوخت کیسه مراد از جمله رسومات خاص مردم ابرکوه در ماه رمضان با این باور که موجب برکت در روزی و زندگی آنان می شود، بوده است.

ماه رمضان نه تنها از دیدگان مردم ایران بلکه از نظر تمام مسلمان جهان، ماه بسیار مبارک و مقدسی به شمار می آید به طوری که همگان از چندین هفته قبل از فرا رسیدن آن، خود را برای روزه داری در این ماه مهیا می کردند.

البته مهیا شدن برای مهیمانی خدا در جای جای کشورمان با آداب و رسوم خاصی همراه است و شهرستان ابرکوه در استان یزد نیز آن طور که ندا هوشمند از محققان فرهنگی در این باره می گوید، از این موضوع مستثنی نیست؛ هرچند که برخی از این آداب در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شده است.

این محقق ابرکوهی که در زمینه آداب و رسوم خاص مردمان این دیار کهن کنکاش داشته، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می کند: ابرکوهی ها در گذشته نیز همچون امروزه از چند روز قبل شروع ماه رمضان به خرید مایحتاج خود می پرداختند با این تفاوت که در گذشته اگر ماه رمضان مقارن با فصل زمستان یا پاییز بود، گوسفندی را که از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضمین برکت یک سال ابرکوهی های قدیم با «بَلُک» و «کیسه مراد»

تضمین برکت یک سال ابرکوهی های قدیم با «بَلُک» و «کیسه مراد»