مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-04-21اقتصادي

کشاورزان گندم تولیدی خود را فقط به مراکز خرید دولت تحویل دهند


مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت گندم به 5000 تومان از کشاورزان خواست که آن ها نیز تولید خود را فقط به مراکز خرید دولت تحویل دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فرامک عزیز کریمی درباره معیارهای تعیین قیمت جدید گندم گفت: قیمت سال گذشته خرید تضمینی حدود 2 هزار 500 تومان بود که در ابتدا قیمت 4 هزار تومان برای سال جدید در نظر گرفته شد، اما با توجه به هزینه های کشت و قیمت تمام شده گندم برای کشاورزان با تعامل دولت و مجلس برای حمایت از گندمکاران قیمت نهایی 5 هزار تومان تعیین شد.

عزیزکریمی درباره نحوه محاسبه و پرداخت پول گندمکاران، به ویژه کشاورزانی که در دو هفته اخیر گندم های خود را تحویل داده اند، گفت: وجه حدود 200 هزار تن گندمی که در 14 روز اخیر خرید تضمینی شده است با قیمت جدید پرداخت خواهد شد.

مدت زمان پرداخت هم اکنون حدود 2 هفته است، ولی ممکن است در اوج برداشت که اوایل تیرماه است به 20 روز الی یک ماه هم برسد.

وی درباره اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در تأمین بذر محصولات کشاورزی از جمله تأمین بذر گندم افزود: سالانه حدود 100 میلیارد تومان یارانه برای حدود 480 هزار تن بذر گندم پرداخت می کنیم که البته تقریباً کل این بذر در داخل و با استاندارهای جهانی تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان گندم تولیدی خود را فقط به مراکز خرید دولت تحویل دهند

کشاورزان گندم تولیدی خود را فقط به مراکز خرید دولت تحویل دهند