مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:552021-04-21اقتصادي

4 نگرانی درباره نرخ جدید خرید تضمینی گندم


آیا سیاست دولت طوری است که بتواند تمام محصول کشاورزان را خریداری و ما نع از قاچاق و یا مصرف آنها به عنوام خوراک دام و طیور شود؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت جدید خرید تضمینی گندم روز گذشته توسط وزیر جهاد کشاورزی 5000 تومان در هر کیلو اعلام شد که نسبت به قیمتی که توسط شورای اقتصاد قبلا اعلام کرده بود یک هزار تومان افزایش داشت، خاوازی افزایش قیمت گندم را اتفاقی بزرگ در بخش کشاورزی خواند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت:  مقرر شد با عنایت به کمبود شدید بارندگی و حمایت از کشاورزان عزیز گندمکار، مبلغ هزار تومان به قیمت تضمینی گندم (4000 تومان) به عنوان جایزه تحویل، تقدیم شود.

اکنون چند نکته و نگرانی درباره قیمت جدید وجود دارد: نخست اینکه دولت هزار تومان افزایش قیمت را به عنوان جایزه تسریع در تحویل در نظر گرفته و در حقیقت نرخ واقعی خرید تضمینی نیست و گندمکاران نگران هستند که متولیان خرید که فعلا شرکت بازرگانی دولتی است در زمان خرید محصول و تحویل پول اما و اگر مطرح کند و به زبان ساده با نرخ 5 هزار تومان گندم کشاورزان را محاسبه نکند.

نکته دوم؛ مبلغ هزار تومان افزایش پس از بسته شدن پرونده بودجه کشور مطرح شده و معلوم نیست محل تامین آن از کجاست و این نگرانی و تردید وجود دارد که پول کشاورزان به موقع پرداخت نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 نگرانی درباره نرخ جدید خرید تضمینی گندم

4 نگرانی درباره نرخ جدید خرید تضمینی گندم