مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:502021-04-21اقتصادي

معادن کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی عظیم برای ایجاد اشتغال


معادن کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی عظیم برای ایجاد اشتغال - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، علی رغم اینکه نرخ بیکاری در استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد از 13.

3 سال های قبل به  10.

8 درصد در سال 99 رسیده و استانی که همیشه رتبه اول تا سوم بیکاری را داشت این بار رتبه هفدهم نرخ بیکاری را دارد  اما این آمار برای استانی که یک درصد جمعیت و وسعت کشور را تشکیل می دهد هم آمار بالایی است.

کهگیلویه و بویراحمد سرشار از پتانسیل و ظرفیت های نهفته ای است که اگر مورد توجه قرار گیرند نه فرد بیکاری در این استان می توان دید و نه کسی از محرومیت سخنی به میان خواهد آورد.

یکی از این بخش ها، معادن هستند کهگیلویه و بویراحمد دارای 1.

5 میلیارد تن ذخیره معدنی در مواد اولیه سیمان، گچ، فسفات، سنگ آهک و .

است.

به گفته دارا فرامرزی معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر 79 فقره پروانه بهره برداری معادن با حجم سرمایه گذاری بیش از 880 میلیارد ریال و اشتغال زایی 829 نفر صادر شده است، ذخیره این معادن یک میلیارد و 600 میلیون تن است.

فرامرزی با بیان اینکه در حال حاضر 45 معدن در استان فعال و در حال بهره برداری است به رشد سایر شاخص های معدنی هم اشاره کرد و یادآور شد:  شاخص های بخش معدن استان در سال گذشته مثبت و امیدبخش بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معادن کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی عظیم برای ایجاد اشتغال

معادن کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی عظیم برای ایجاد اشتغال