مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:502021-04-21حوادث

پلنگ گیلان نجات یافت


پس از اخبار متعدد از انقراض پلنگ تا تلف شدن گاه گاه این گربه سانان عظیم امروز چهارشنبه خبر رسید که محیط بانان گیلانی در ارتفاعات کوهستانی رودسر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: یک قلاده پلنگ نر بالغ در تله مچ گیر افراد ناشناس در منطقه اشکورات رودسر گرفتار شده بود که پس از اطلاع بموقع نجات یافت.

ساسان کفایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودسر پس از اطلاع بموقع از گرفتار شدن یک قلاده پلنگ در تله سیمی افراد ناشناس، بلافاصله به همراه دامپزشک و اکیپ یگان و کارشناسی حیات وحش استان و شهرستان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: گروه اعزامی پس از چند ساعت راهپیمایی در نقاط کوهستانی، این پلنگ گرفتار در تله را با استفاده از تزریق مواد بی هوش کننده از تله آزاد و پس از معاینه، بیومتری (آنالیز مشخصات) و اطمینان از سلامتی کامل و بعلت آسیب ندیدن پس از به هوش آمدن در همان منطقه رهاسازی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان عنوان کرد :پلنگ گرفتار بالغ، حدودا 8 ساله و نر بود؛ محل تله گذاری در ارتفاعات حدود یک هزار و 800 متری از سطح دریا بوده که برخی از باغداران به بهانه جلوگیری از خسارت گراز به زمین های کشاورزی و باغی خود اقدام به نصب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلنگ گیلان نجات یافت

پلنگ گیلان نجات یافت