مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-04-21اقتصادي

وسعت باغ های فرسوده هرمزگان 20 هزار هکتار است


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر اینکه اصلاح باغ های فرسوده از اولویت های مهم این سازمان است، گفت: وسعت باغ های فرسوده هرمزگان 20 هزار هکتار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مسعود گرگیج در نشست بررسی وضعیت باغ های فرسوده هرمزگان اظهار داشت: تاکنون 3 هزار و 200 هکتار از باغ های فرسوده هرمزگان احیا شدند و احیای 2 هزار و 500 هکتار دیگر از این باغ ها در سالجاری انجام می شود.

وی تصریح کرد: بخش عمده باغ های فرسوده هرمزگان در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و حاجی آباد است که احیا و اصلاح آنها با جایگزنی انواع مرکبات و گیاهان دارویی انجام می شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: 90 درصد از هزینه های اصلاح باغ ها توسط دولت از محل کمک های فنی و اعتباری در طرح تجمیع پرداخت می شود.

در حال حاضر وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 161 هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر2 میلیون و 300 هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و 650 هزار تن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل است که تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان در کشور دارد.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل نقش راهبردی و مهمی در رونق و تولید محصولات کشاورزی برعهده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وسعت باغ های فرسوده هرمزگان 20 هزار هکتار است

وسعت باغ های فرسوده هرمزگان 20 هزار هکتار است