مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:152021-04-20پزشكي

«موتوریار»، طرحی نو برای عبور از چالش برمودای تصادفات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، برخی کارشناسان از موتورسیکلت ها به عنوان برمودای تصادفات یاد می کنند زیرا هر فردی درگیر آن شود را غرق می کند و در این راستا، تر و خشک با هم می سوزند.

این برمودای تصادفات رحمی ندارد، سن و جنس برایش مهم نیست، برایش مهم نیست که نان آور خانواده باشی یا جوانی بی باک که از سر هیجان جوانی بر ترک موتور نشسته ای و می تازی.

با توجه به آمار مرگ و میر ناشی از موتور اعم از راکب، سرنشینان و عابران طرح های مختلفی برای کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن اجرا شده است.

در واقع از زمانی که موتورسیکلت ها تولید و روانه بازار شدند، طرح های متنوعی برای ساماندهی آن ها در ادوار مختلف توسط دولت و مجلس، تصویب، قانون، ابلاغ و اجرایی شد.

چند دهه از طرح اعمال قانون و انتقال موتورسیکلت های متخلف به پارکینگ می گذرد و تکرار این اتفاق نه تنها در آموزش راکبان موتورسیکلت تاثیر نداشته بلکه باعث رسوب موتورسیکلت ها در پارکینگ ها نیز شده است.

محصول اجرای طرح های متنوع در ادوار گذشته را مشاهده کردیم که چندان اثربخش نبود و خاطیان در برابر تخلفات خود متنبه نشده و همچنان به کار خود ادامه می دادند.

پلیس بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی خود در برابر موتورسیکلت سواران متخلف اعمال قانون می کند، هر چند، در پی اعمال قانون و برخوردها، کشمکش و کش و قوس هایی وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«موتوریار»، طرحی نو برای عبور از چالش برمودای تصادفات

«موتوریار»، طرحی نو برای عبور از چالش برمودای تصادفات