مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 02:402021-04-20اقتصادي

حل یک مشکل صنعتی به دست محققان ایرانی/ بومی سازی الکترود قلیایی به کمک نانوفناوری


محققان ایرانی به کمک فناوری نانو موفق به تولید الکترودهای قلیایی مقاوم به جذب رطوبت شده اند که نه تنها می تواند جذب رطوبت را محدود کند بلکه باعث آب گریزی سطح نیز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، دو محقق ایرانی به نام های مجید پورانوری و محمدرضا پسنده به کمک فناوری ساخت این محصول از محمدرضا پسنده بوده که کارشناسی ارشد مهندسی مواد هستند و من از میانه راه نیز به او پیوستم و خروجی این همکاری محصولی است که آماده تولید صنعتی شده است .

پورانوری افزود: یکی از انواع الکترودهایی که در صنعت برای جوشکاری استفاده می شوند، الکترودهایی با پوشش قلیایی هستند که بهترین خواص کیفی جوش را به ما ارائه می دهند، اما چالش بزرگ استفاده از این الکترودها جذب بسیار بالای رطوبت توسط آنهاست.

رطوبت جذب شده هنگام جوشکاری تجزیه شده و منجر به تولید هیدروژن می شود؛ هیدروژن یک عنصر بسیار مضر برای فولاد است و منجر به ترکیدگی می شود که در جوشکاری به عنوان ترکیدگی سرد شناخته می شود.

این فناور خاطرنشان کرد: این روند ممکن است محل جوشکاری را پس از دو روز با مشکل ترکیدگی مواجه کند؛ بنابراین یکی از مهمترین چالش های جوشکاری فولادها بویژه در فولادهای استحکام بالا بحث جلوگیری از ترک هیدروژنی سرد است و همانطور که ذکر شد یکی از مهم ترین منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل یک مشکل صنعتی به دست محققان ایرانی/ بومی سازی الکترود قلیایی به کمک نانوفناوری

حل یک مشکل صنعتی به دست محققان ایرانی/ بومی سازی الکترود قلیایی به کمک نانوفناوری