مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 21:052021-04-20بين الملل

لایحه ضد اوپک در کنگره آمریکا دوباره به جریان افتاد


کمیته قضایی کنگره آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که اجازه می دهد اوپک و کشورهایی که با این گروه همکاری می کنند به دلیل بالا بردن مصنوعی قیمتهای نفت، - کمیته قضایی کنگره آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که اجازه می دهد اوپک و کشورهایی که با این گروه همکاری می کنند به دلیل بالا بردن مصنوعی قیمتهای نفت، هدف پیگرد قرار گیرند اما معلوم نیست کنگره چنین قانونی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لایحه معروف به نوپک از سوی استیو چابوت، نماینده جمهوریخواه معرفی و در کمیته قضایی کنگره آمریکا تصویب شد.

این لایحه به وزارت دادگستری آمریکا اجازه می دهد شکایتهای ضد انحصار طلبی علیه کشورهای تولید کننده نفت در اوپک را پیگیری کند.

لوایح مشابه در کنگره در 20 سال گذشته برای تحت فشار قرار دادن اوپک در زمانی که قیمتها روبه افزایش بوده اند، معرفی شده اند بدون این که موفقیتی داشته باشند.

چابوت پیش از رای گیری به این کمیته گفت: زمان آن رسیده که ما اقدامات بیشتری را برای مبارزه علیه کنترل تولید که قیمت نفت و بنزین را در آمریکا بالا نگه داشته است، انجام دهیم.

قیمت نفت برنت از ابتدای سال 2021 تاکنون حدود 33 درصد رشد کرده و روز سه شنبه به بالاترین حد در یک ماه گذشته رسید و بالای 68 دلار در هر بشکه معامله شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه ضد اوپک در کنگره آمریکا دوباره به جریان افتاد

لایحه ضد اوپک در کنگره آمریکا دوباره به جریان افتاد