مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 15:252021-04-20سياسي

نشست استانبول درباره افغانستان به تعویق افتاد


نشست استانبول در مورد افغانستان به دلیل امتناع طالبان از شرکت در این نشست، به تعویق افتاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی الجزیره گزارش داد، یک منبع شورای عالی آشتی ملی افغانستان گفت، کنفرانس افغانستان در استانبول به دلیل امتناع نمایندگان گروه طالبان از شرکت در آن، به تاریخ دیگری موکول شد.

گروه طالبان در تاریخ 13 آوریل اعلام کرد که تا زمانی که همه نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند در هیچ کنفرانسی شرکت نخواهد کرد.

کابلوف: به تعویق افتادن کنفرانس صلح استانبول درباره افغانستان قابل پیش بینی بود نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه برای افغانستان گفت که تصمیم به تعویق انداختن کنفرانس صلح استانبول درباره افغانستان به دلیل عدم توافق طرفین در مورد دستور کار مشترک، قابل پیش بینی بود.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت که تصمیم به تعویق انداختن کنفرانس صلح استانبول به دلیل عدم توافق طرفین در مورد دستور کار مشترک، قابل پیش بینی بود.

کابلوف گفت: انتظار می رفت که این نشست این به تعویق بیفتد، زیرا مشاهده می شد که تاکنون مواضع جنبش طالبان و طرف گسترده تر، شامل دولت افغانستان، شورای عالی آشتی ملی و تعدادی از سیاستمداران این کشور، باهم نزدیک نیست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست استانبول درباره افغانستان به تعویق افتاد

نشست استانبول درباره افغانستان به تعویق افتاد