مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 07:352021-04-20فرهنگي

سخنان سعدی بهترین دارو در این روزگار تلخ است/ حرکت در مسیر ثواب


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امروز در این روزگار تلخ برای مردمانمان بهترین داروی نشاط آور گهرهای سفته و سخن سعدی خواهد بود تا کام مردمانمان به کلام شکرینش شیرین باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صابر سهرابی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسید یاد روز سعدی شیرازی، گفت: مصلح الدین را که شهره سخنش در آفاق رفته است و ذکر جمیل او که به هر گفتی می گویند متعلق به همه عالمیان می توان دانست.

وی ادامه داد: خواسته آنانی که مدتی به معرفت ادب و ادبیات دل بسته اند او که عاشقانه گلستان و بوستان خود را با هجده در زیبا برای عالمیان رو به بهشت وا گذاشته تا همه عاشقان را به عشق معشوق به جنت سرای ادب و معرفت دعوت کند، سیرت پادشاهان را در اخلاق درویشان دانسته و اخلاق درویشان را به فضیلت قناعت مزین می داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد: بزرگترین قناعت را در وادی عشق، به خاموشی می شناسد و آنگاه عشق و جوانی را با درایت و تدبیر پیر وابسته و می داند که مردمان را به تأثیر تربیت می توان متغیر کرد و زبان را در هشتمین منزل با عنوان مهمترین آیت و نشانه حضرت دوست و راه رازهای گفته و ناگفته و سر به مهر مردمان با او می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنان سعدی بهترین دارو در این روزگار تلخ است/ حرکت در مسیر ثواب

سخنان سعدی بهترین دارو در این روزگار تلخ است/ حرکت در مسیر ثواب