مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-20اقتصادي

خسارت دو هزار و 470 میلیاردی خشکسالی به بخش کشاورزی خراسان جنوبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خسارت وارده به بخش کشاورزی در مرحله اول خشکسالی دو هزار و 470 میلیارد تومان بوده که در حال افزایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگارمهر، غلامرضا قوسی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهارکرد: متوسط بارندگی در خراسان جنوبی حدود 38 میلی متر بوده که این میزان کاهش بارندگی در استان بی سابقه است.

رییس سازمان جهاد کشاوری خراسان جنوبی بیان کرد: خشکسالی بر بخش کشاورزی و صنعت دام تأثیر مستقیم گذاشته است که با توجه به ظرفیت بالای اشتغال زایی این حوزه باید تدبیری برای رفع مشکلات دامداران و کشاورزان اندیشید.

قوسی با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل همراه نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس جلسه ای با مسئولان و متولیان کشوری چون معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و رییس سامان امور عشایر کشور در این زمینه برگزار کردیم، ادامه داد: یکی از مصوبات این جلسه در اختیار قرار دادن 6 هزار تن جو و 6 هزار تن ذرت در مرحله اول به خراسان جنوبی بود.

وی بیان کرد: همچنین تصویب شد که برای خرید علوفه و رفع مشکل نقدینگی تعاونی و تشکل های عشایری تسهیلات یک ساله و پنج ساله در اختیار تعاونی های عشایری قرار داده شود تا عشایر در این زمینه نیز مشکلی نداشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت دو هزار و 470 میلیاردی خشکسالی به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

خسارت دو هزار و 470 میلیاردی خشکسالی به بخش کشاورزی خراسان جنوبی