مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-20سياسي

تاثیر نمای ساختمان در ایجاد حس آرامش در شهرها


یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه سبک های به کارگرفته شده در نماهای ساختمانی باید ایرانی باشند، گفت: وجود این ویژگی در جذب افراد در آن مکان موثر است و نماها در شکل گیری شخصیت افراد آن منطقه و ایجاد حس آرامش روحی روانی اثر دارند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه سبک های به کارگرفته شده در نماهای ساختمانی باید ایرانی باشند، گفت: وجود این ویژگی در جذب افراد در آن مکان موثر است و نماها در شکل گیری شخصیت افراد آن منطقه و ایجاد حس آرامش روحی روانی اثر دارند.

خلیل حیدری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نمای ساختمان نقش موثری در ایجاد آرامش روانی افراد دارد، اظهار کرد: وقتی که شما در شهری مانند شهر یزد که نمای بصری آرامی دارد، زندگی می کنید آرامش خاصی به افراد تلقین می شود.

مدرس گروه معماری آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شهرکرد با بیان اینکه نمای رومی (نئوکلاسیک) ریشه در فرهنگ غرب دارد، افزود: ویژگی های به کار گرفته شده در نمای رومی در فرهنگ، تاریخ و گذشته ایرانیان نبوده است، به همین دلیل حس غربت به افراد دست می دهد که از آن با عنوان حس ناامنی یاد می شود.

حیدری با اشاره به اینکه نمای غربی و نمای رومی کاملا منطبق با موقعیت جغرافیایی، سابقه تاریخی و سلیقه هنر مردم آن کشورها چیده شده است، تصریح کرد: تحمیل کردن آن در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر نمای ساختمان در ایجاد حس آرامش در شهرها

تاثیر نمای ساختمان در ایجاد حس آرامش در شهرها