مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 06:402021-04-20اقتصادي

استانداردهای صنعت ماینینگ ابلاغ شد/ تعلیق 9 استاندارد خودرو


رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استانداردهای صنعت ماینینگ تدوین شده اما اجباری نیست، گفت: به دلیل تحریم، 9 استاندارد صنعت خودروسازی تعلیق شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامرضا شریعتی امروز در نشست خبری در مورد تدوین استاندارد برای ماینینگ ها، اظهار داشت: استاندارد صنعت ماینینگ را تدوین و ابلاغ کرده ایم اما رعایت این استانداردها اجباری نشده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: همچنین با همکاری وزارت کار، استانداردهایی را برای حوزه خدمات در دست تدوین داریم که بعضی اجباری و بعضی تشویقی است.

وی در مورد استاندارد خودروسازی نیز گفت: در اروپا 77 مقرره فنی برای استانداردهای صنایع خودروسازی وجود دارد؛ ما برای اینکه این مقررات را در استانداردهای خود لحاظ کنیم، رعایت 85 استاندارد را در صنعت خودرو الزامی کردیم.

شریعتی افزود: البته به دلیل مسائل تحریمی، برخی از این استانداردها تعلیق شدند و در حال حاضر رعایت 76 استاندارد الزامی است.

وی ادامه داد: اجرای استانداردها گامی در جهت تقویت تولید است و اگر این استانداردهای 85 گانه عملی شوند، خودروساز می تواند در بازارهای منطقه و جهانی حضور یابد و ارزآوری داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانداردهای صنعت ماینینگ ابلاغ شد/ تعلیق 9 استاندارد خودرو

استانداردهای صنعت ماینینگ ابلاغ شد/ تعلیق 9 استاندارد خودرو