مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-20اقتصادي

خسارت خشکسالی به کشاورزی و محیط زیست گناباد


خشکسالی و تغییرات اقلیمی بر وضعیت امنیت غذایی، فعالیت های اقتصادی، منابع طبیعی و کشاورزی تاثیرات غیرقابل کتمانی دارد و در این میان وضعیت محیط زیست و بخش کشاورزی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: معضل خشکسالی موجب به هم خوردن توازن در میزان و تشدید کمبود آب، نابودی گیاهان، کاهش عمق آبهای سطحی و خاک مرطوب می شود و این اتفاق بیشتر زمانی که تبخیر سطحی و تبخیر آب از گیاهان از حد معمول در مدت معین بیشتر شود بروز پیدا می کند.

گناباد و به خصوص بخش کشاورزی این شهرستان جنوبی خراسان رضوی، در سالهای گذشته با تبعات ناشی از تغییرات اقلیمی مواجه شده و هم اینک درگیر خشکسالی مزمن و کمبود شدید منابع آبی است و برخاستن ریزگردها و وزش بادهای شدید از تبعات تغییرات اقلیمی در این منطقه است.

این شهرستان به خاطر نوع اقلیم و موقعیت جغرافیایی با پیامدهای جدیتر پدیده خشکسالی دست به گریبان است بطوری که این وضعیت بر افزایش مهاجرت از مناطق روستایی به شهر گناباد و از این شهرستان به سایر نقاط استان خراسان رضوی تاثیر زیادی داشته است.

کمترین بارش در 30 سال گذشته به دنبال 18 سال خشکسالی مستمر در گناباد، در 2 سال گذشته وضعیت بارندگی در این شهرستان تا حدودی بهبود یافت و بارشهای مطلوب علاوه بر تامین نسبی آب منابع آبی، به مراتع و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت خشکسالی به کشاورزی و محیط زیست گناباد

خسارت خشکسالی به کشاورزی و محیط زیست گناباد