مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 03:552021-04-20سياسي

شیوه جمع آوری زکات فطریه در ایلام با توجه به کرونا تغییر کند


شیوه جمع آوری زکات فطریه با توجه به وضعیت کرونا در استان باید تغییر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد نوذری عصر دوشنبه در نشست شورای زکات استان که با حضور مدیر کل کمیته امداد استان، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و تعدادی دیگر از اعضای شورای زکات استان در محل استانداری ایلام برگزار شد، بیان کرد: جمع آوری زکات فطریه باید به صورت هدفمند انجام گیرد و لازم است در هر شهرستانی کارگروه جمع آوری زکات فطریه با مسئولیت فرمانداران تشکیل شود و دستگاه های جمع آوری کننده زکات نیز توجیه شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که جمع آوری زکات در کاهش فقر و محرومیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این استان عمده زکات پرداختی محصولات کشاورزی هستند از کارشناسان و مروجین حوزه کشاورزی در جمع آوری زکات بهره گیری بیشتری شود.

وی با بیان اینکه زکات پیوند عاطفی بین مردم ایجاد می کند و سبب افزایش رزق و روزی می شود، گفت: باید تلاش کرد زکات هر منطقه در همانجا هزینه شود تا تاثیر آن در محرومیت زدایی و رفع فقر در آن منطقه، شهر یا روستا نمایان گردد.

نوذری بیان کرد: جمع آوری زکات در سال 1400 باید هدفمند و دارای چارچوب و قاعده باشد که علاوه بر حضور دستگاه های مرتبط، باید از نظرات روحانیون برای اعمال حد شرعی و دینی مقدار زکات نیز بهره گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه جمع آوری زکات فطریه در ایلام با توجه به کرونا تغییر کند

شیوه جمع آوری زکات فطریه در ایلام با توجه به کرونا تغییر کند