مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 03:552021-04-20بين الملل

بان کی مون، گوترش را از پرداختن مستقیم به مقوله میانمار بر حذر داشت


دبیرکل سابق سازمان ملل به گوترش تاکید کرد تا از پرداختن به صورت مستقیم به مقوله میانمار برای اجتناب از افزایش خشونت های پسا کودتا اجتناب کند.

- دبیرکل سابق سازمان ملل به گوترش تاکید کرد تا از پرداختن به صورت مستقیم به مقوله میانمار برای اجتناب از افزایش خشونت های پسا کودتا اجتناب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل همچنین گفت، کشورهای جنوب شرق آسیا نباید به این آشفتگی و ناآرامی ها در میانمار به عنوان یک مساله داخلی برای این کشور نگاه کنند.

کریستین شرانر برگنر ، فرستاده ویژه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از زمان برکناری دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار در اول فوریه سال جاری میلادی با ارتش میانمار در ارتباط بوده اما ارتش به وی اجازه ورود به این کشور را نداده است.

بان کی مون که از 2007 تا 2016 دبیرکل سازمان ملل بود در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: با توجه به فوریت و جدی بودن اوضاع در میانمار، بر این باورم که گوترش نباید به شخصه و به صورت مستقیم در مقوله میانمار دخالت کرده و با ارتش این کشور وارد گفتگو شود.

استفن دوجاریک، سخنگوی گوترش نیز با اعلام اینکه دبیرکل سازمان ملل به صورت فعالانه در امور میانمار حضور دارد و مدت هاست که به این امر رسیدگی کرده، گفت: نفوذ او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بان کی مون، گوترش را از پرداختن مستقیم به مقوله میانمار بر حذر داشت

بان کی مون، گوترش را از پرداختن مستقیم به مقوله میانمار بر حذر داشت