مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 03:252021-04-20اقتصادي

وقتی سکوت طبیعت فریاد می شود/ زباله هایی که نفس زمین را به شماره انداخته است


کوهنورد قیداری که تصویر او طی هفته جاری به دلیل جمع آوری و بازگرداندن زباله‎ های سرگردان در طبیعت بازنشر بالایی داشته است می گوید عاشق طبیعت است و پاکسازی آن را وظیفه می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، دیگر به داشتن و یا دیدنش عادت کرده ایم، پلاستیک حالا جزیی از زندگی همه انسان ها شده است از ظروف بسته بندی مواد غذایی تا کیسه های نایلونی و ظروف پذیرایی همگی رگه هایی از پلاستیک دارند و زندگی بدون آنها را نمی توان تصور کند.

شاید کسی باور نکند اما کیسه های پلاستیکی از جمله خطرناک ترین مواد هستند که برای تجزیه آنها حداقل 500 سال زمان نیاز است و این یعنی نخستین پلاستیک های تولید شده که در جهان رها شده، هنوز تجزیه نشده است.

نگاه به آمار مصرف و دور ریز پلاستیک می تواند عمق فاجعه را نشان دهد برای نمونه در هر ثانیه 160 هزار کیسه پلاستیکی در سراسر دنیا تولید و مورد استفاده قرار می گیرد بر این اساس اگر مقدار تولید یک سال کیسه های پلاستیکی را کنار هم قرار دهیم، هفت دور، دور کره زمین می زنند و این عدد معادل 5 تریلیون کیسه است.

  نخستین پلاستیک تولید شده هنوز تجزیه نشده است براساس بررسی ها برای هر چهار خرید یک خانوار، 60 کیسه پلاستیکی به اشکال مختلف مصرف می شود و اگر هر خانواده خود را موظف کند تا در طول هفته فقط یک کیسه نایلونی کمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی سکوت طبیعت فریاد می شود/ زباله هایی که نفس زمین را به شماره انداخته است

وقتی سکوت طبیعت فریاد می شود/ زباله هایی که نفس زمین را به شماره انداخته است