مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 15:552021-04-19بين الملل

جایزه حقوق بشری اروپا به فعال زن سعودی رسید


جمعیت پارلمانی شورای اروپا امروز، دوشنبه جایزه واتسلاو هاول را به فعال سعودی یعنی لجین الهذلول 31 ساله اعطا کرد؛ فعال زن حقوقی عربستان که دو ماه پیش از زندان های سعودی آزاد شده است.

- جمعیت پارلمانی شورای اروپا امروز، دوشنبه جایزه "واتسلاو هاول" را به فعال سعودی یعنی لجین الهذلول 31 ساله اعطا کرد؛ فعال زن حقوقی عربستان که دو ماه پیش از زندان های سعودی آزاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، این جمعیت در بیانیه ای تاکید کرد، دستیابی الهذلول به این جایزه 60 هزار یورویی در جریان یک مراسم مجازی اعلام و به خواهرش لینا در پراگ، پایتخت جمهوری چک اعطا شد.

با همکاری مشترک دفتر واتسلاو هاول و موسسه شارت 77 در پراگ، شورای اروپا هر سال این جایزه را به افراد و موسساتی که تلاش وافری در دفاع از حقوق بشر داشته اند، اعطا می کند.

دهم فوریه مقامات سعودی لجین را بعد از سه سال بازداشت آزاد کردند، اتهامات وارده به او اخلال در امنیت کشور است در حالی که او به دلیل اظهارات مرتبط با دفاع از حقوق بشر بازداشت شده بود.

این جمعیت افزود: الهذلول یکی از رهبران جنبش زنان سعودی است، زیرا کمپین پایان دادن به سیستم مردسالاری را به راه انداخت، او همچنین علیه ممنوعیت رانندگی زنان و ارائه بیشترین حمایت به زنانی که در مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه حقوق بشری اروپا به فعال زن سعودی رسید

جایزه حقوق بشری اروپا به فعال زن سعودی رسید