مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 12:052021-04-19اقتصادي

مرمت و بازسازی بقعه «سماق بنه» شهرستان تفرش آغاز شد


 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفرش گفت: مرمت و بازسازی بقعه شش ضلعی «سماق بنه» شهرستان تفرش با اعتباری بالغ یر 30 میلیون تومان آغاز شد.

- اراک- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفرش گفت: مرمت و بازسازی بقعه شش ضلعی سماق بنه شهرستان تفرش با اعتباری بالغ یر 30 میلیون تومان آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سید مهدی رحیمی اظهار کرد: این بنای تاریخی مذهبی، از بناهای معماری دوره صفویه به شمار می رود که در شانزدهم بهمن ماه سال 1389 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از مبلغ 30 تومان اعتبار، 15 میلیون تومان از منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تأمین شده است، بیان کرد: بنای بقعه شش ضلعی سماق بنه ، تنها بقعه شش ضلعی در تفرش است که از نظر معماری به دوره صفویه باز می گردد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفرش، مصالح به کار رفته در این بنا را آجر و ملات و چوب عنوان کرد و افزود: میرزا اسماعیل دبیر تفرشی صاحب کتاب نخبه التواریخ و میرعلام تفرشی فقیه و عالم و شاگرد خاص آیت الله العظمی مقدس اردبیلی در این بقعه به خاک سپرده شده اند و به دلیل ارزش تاریخی بنا و اهمیت فرهنگی آن مرمت آن در دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و بازسازی بقعه «سماق بنه» شهرستان تفرش آغاز شد

مرمت و بازسازی بقعه «سماق بنه» شهرستان تفرش آغاز شد