مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 10:252021-04-19فرهنگي

اقدامات وزارت ارشاد برای بهبود بازار کاغذ بی نتیجه مانده است


معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد می گوید که تاکنون نامه نگاری های بسیاری با مسئولان اقتصادی کشور برای تامین ارز حداقلی برای تهیه کاغذ مورد نیاز کشور انجام داده ایم، - اما هنوزبه نتیجه نرسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کمبود و همچنین گرانی کاغذ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه چه اقداماتی داشته و چه اقداماتی می خواهد داشته باشد، گفت: سال 1398 که اوج تحریم ها بود، دولت جمهوری اسلامی با تخصیص ارز دولتی برای کاغذ تحریر و مطبوعات نیازهای نشر کشور و مطبوعات را به صورت حداقلی تامین کرد.

همین موضوع موجب ثبات نسبی در قیمت کاغذ در بازار آزاد هم بود.

حتی به رغم عدم تخصیص ارز در سال 99 باز از موجودی کاغذهای سال 98 بازار کاغذ تا نیمه دوم سال 99 از ثبات نسبی برخوردار بود.

وی افزود: اما با توجه به اینکه دولت در سال 99 تصمیم گرفت به دلیل کمبود ارز، تخصیص ارز دولتی به کالاهای مصرفی را به کمتر از نصف نقلیل دهد، کاغذ هم از شمول ارز دولتی خارج و از گروه کالایی اول بیرون رفت.

این موضع علاوه بر مشکلاتی که برای سال 99 و 1400 ایجاد می کرد در خصوص ترخیص کاغذهای وارادتی با ارز دولتی 98 هم که در بهار سال 99 وارد کشور شدند، مشکلات زیادی را موجب ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات وزارت ارشاد برای بهبود بازار کاغذ بی نتیجه مانده است

اقدامات وزارت ارشاد برای بهبود بازار کاغذ بی نتیجه مانده است