مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 10:202021-04-19اجتماعي

کاروانسراهای میامی توسط ارزیاب یونسکو بررسی می شوند


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: وضعیت کاروانسراهای شهرستان میامی برای حضور ارزیاب سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) بررسی شد.

- ایسنا/سمنان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: وضعیت کاروانسراهای شهرستان میامی برای حضور ارزیاب سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) بررسی شد.

حمیدرضا دوست محمدی 30 فروردین ماه 1400 و در بازدید از کاروانسراهای میامی گفت: شهرستان میامی به دلیل وجود 10 کاروانسرای با ارزش تاریخی به سرزمین کاروانسراها معروف است و این کاروانسراها در صورت برخورداری از شرایط لازم، در پرونده ثبت مجموعه کاروانسراهای ایران در فهرست جهانی قرار می گیرند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اضافه کرد: وجود کاروانسرای میامی، سپنج (جهان آباد)، مجموعه کاروانسراهای میاندشت شامل سه کاروانسرا، کاروانسرای عباس آباد، الحاک، صدرآباد، محمدآباد پل ابریشم و سنگی شریف آباد، نشانگر اهمیت تاریخی این شهرستان و شکوه معماری ایران است.

دوست محمدی از کاروانسراها به عنوان سرمایه ای گران قیمت برای این شهرستان یاد کرد و افزود: مرمت و معرفی این کاروانسراها، نقش مؤثری در توسعه شهرستان دارد و حفاظت و مرمت این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراهای میامی توسط ارزیاب یونسکو بررسی می شوند

کاروانسراهای میامی توسط ارزیاب یونسکو بررسی می شوند