مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 08:202021-04-19اقتصادي

اجرای 30 قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی فارس


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس از انجام 30 قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی استان در سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مصیب امیری با یادآوری اینکه استان فارس دارای 3 هزار و 41 اثر ثبت شده ملی و چهار پرونده ثبت جهانی است، گفت: مسلماً مرمت و حفاظت از این آثار مستلزم همکاری انجمن ها و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده در سال گذشته، تعداد 20 قرارداد مرمتی بااعتباری بالغ بر 48 میلیارد ریال و 10 پروژه مطالعات فنی پژوهشی بااعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 600 میلیون ریال در استان فارس اجرا شده و یا در دست اجراست که از شاخص ترین بناهای مرمت شده آرامگاه سعدی، قلعه تاریخی ایزدخواست، مدرسه خان شیراز و کاروانسرای خان زنیان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: بناهای تاریخی به علت فرسودگی ناشی از گذر زمان، همواره نیازمند مرمت خواهند بود و انجام یک پروژه مرمتی در یک بنای تاریخی به منظور اتمام کامل کار مرمت آن بنا قلمداد نمی شود، بلکه برحسب ضرورت اقدامات مرمتی همچنان ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 30 قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی فارس

اجرای 30 قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی فارس