مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-19فرهنگي

مرمت و بازسازی کاروانسرای مقصودیه توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و بازسازی کاروانسرای مقصودیه واقع در مجموعه دانشکده معماری تبریز، توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد مرمت و بازسازی کاروانسرای "مقصودیه" توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و بازسازی کاروانسرای مقصودیه واقع در مجموعه دانشکده معماری تبریز، توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد.

احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر گفت: مجموعه دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز که متشکل از چندین خانه تاریخی معظم و باشکوه محله مقصودیه است از جمله مجموعه های فاخر تاریخی تبریز محسوب می شود که به همت این دانشگاه بازسازی و مرمت شده است.

وی با بیان این که مرمت و بازسازی کاروانسرای مقصودیه از دیگر اقدامات موثر و اخیر دانشگاه هنر اسلامی تبریز است، گفت: کاروانسرای مقصودیه متعلق به مقصودخان پسر پادشاه بزرگ دوره ترکمانان اوزون حسن بوده که بخشی از آن در مجموعه دانشگاه هنر تبریز قرار گرفته است و بخش دیگر آن نیز توسط اصناف به انبار تبدیل شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و بازسازی کاروانسرای مقصودیه توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز

مرمت و بازسازی کاروانسرای مقصودیه توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز