مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 11:402021-04-18سياسي

پاسخ به درخواست نامگذاری خیابان کوروش


انجمن فرهنگی افراز در نامه ای به محمدجواد حق شناس رییس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران خواستار نامگذاری خیابانی به نام کوروش بزرگ شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، رییس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در پاسخ به درخواست انجمن فرهنگی افراز برای نامگذاری خیابانی به نام کوروش بزرگ نوشت: به رغم تایید نکات و مطالب مذکور و اطلاع از جایگاه و اهمیت شخصیت کوروش و سایر مفاخر ایران باستان، در گذشته خیابان کوروش در منطقه 5 شهرداری تهران به نام این شخصیت شهیر ایرانی نامگذاری شده و از آنجا که یکی از رویکردهای اصلی کمیسیون نام گذاری، جلوگیری از نام گذاری های تکراری معابر در سطح شهر تهران می باشد، امکان نامگذاری جدید برای این نام وجود ندارد.

وی ادامه داد: شایان ذکر است اعضای این کمیسیون بر این موضوع واقف هستند که انتخاب خیابان فعلی به نام کوروش متناسب با جایگاه وی در تاریخ ایران زمین نمی باشد ، اما به هر روی با توجه به وجود این نام، در حال حاضر امکان نام گذاری معبر جدید وجود ندارد.

از حسن توجه، مطالبه گری و پیگیری شما در پاسداشت مفاخر فرهنگی و ملی ایران سپاسگزارم.

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در متن این نامه آمده است: با درود و سپاس به آگاهی می رساند که چندی است که آن شورا در حوزه ی نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به درخواست نامگذاری خیابان کوروش

پاسخ به درخواست نامگذاری خیابان کوروش