مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 10:502021-04-18سياسي

صبر استراتژیک دیگر توجیهی ندارد/ رویکردمان بازدارندگی فعال باشد


هیچ توجیهی برای سیاست صبر استراتژیک نمانده چون دشمن با فرض اینکه ایران به خاطر سیاست صبر، هیچ کاری نخواهد کرد ممکن است دست به اقدامات تحریک آمیز بیشتری هم بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ،سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نائب رییس مجلس در یادداشتی با موضوع تحلیل های نادرست وخطای راهبردی دولت نوشت: مع الاسف امروز شاهد اظهار نظراتی از سوی برخی اشخاص و دولت مردان هستیم و اینگونه ابراز میدارند که ؛ اسراییل به دنبال برهم زدن شرایط وایجاد خلل در مذاکرات وین است لذا پاسخ و واکنش متقابل اعم از نوع سخت ونرم میتواند به پیکره ،روابط ایران وغرب خسارت وارد کند .

به هیچ وجه اینگونه نیست، وتحلیل فوق تحلیلی ساده انگارانه وغلط ودر بردارنده پذیرش ذلت است.

متاسفانه چنین تحلیل های اشتباهی و منوط کردن دفاع از ارزش های حیاتی کشور مثل امنیت، عزت عمومی و اقتدار ملی به جلب رضایت یا عدم ناراحتی دیگران وخطای فاحش راهبردی است.

ارزش های حیاتی یک ملت مثل امنیت فی نفسه ارزشمندند و دفاع و صیانت از آنها تخلف ناپذیر است و نمی توان تنها از آنها در جایی دفاع کرد که با نظر دیگر بازیگران بین المللی خصوصاً دشمنان ناسازگار نباشد، این یک رویه غیرقابل دفاع است که پیامدهای سنگینی در صیانت از موجودیت کشور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صبر استراتژیک دیگر توجیهی ندارد/ رویکردمان بازدارندگی فعال باشد

صبر استراتژیک دیگر توجیهی ندارد/ رویکردمان بازدارندگی فعال باشد