مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 10:352021-04-18اقتصادي

خرید از دستفروش هم «ژست» خیلی ها شده!


«شاید آوازه دستفروش های میدان انقلاب بیش از کتابفروش هاش پیچیده باشد؛ دستفروش هایی که هم اکنون به گفته کسبه آن خیابان عملا به بازاری موازی بدل شده اند که اگر حذف شوند «انگار این خیابان چیزی کم دارد.

- شاید آوازه دستفروش های میدان انقلاب بیش از کتابفروش هاش پیچیده باشد؛ دستفروش هایی که هم اکنون به گفته کسبه آن خیابان عملا به بازاری موازی بدل شده اند که اگر حذف شوند انگار این خیابان چیزی کم دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: دستفروش های خیابان انقلاب عملا بازاری موازی با کتابفروش ها تشکیل داده اند؛ بازاری که علاوه بر کتاب های ممنوعه یا به بیانی دیگر بازار سیاه، تقاضای کتاب های مجاز را هم سمت خودش کشیده و جزیی از بازار کتاب شده است.

مشاهدات میدانی ما نشان می دهد در روزهایی که به سبب محدودیت های کرونایی بسیاری از کرکره ها پایین است همچنان دستفروش ها به کاسبی ادامه می دهند.

ناظران این بازار می گویند دلیل توفیق دستفروش های کتاب خیابان انقلاب تنها یک عامل است؛ ارزان تر فروختن.

آن هم در حالی که به گفته یکی از آنها در حال حاضر کتاب های ممنوعه یا بازار سیاه کتاب تنها 30 درصد از دخلشان را تشکیل می دهد و مابقی مربوط به کتاب های مجازی است که درست روبه روی آنها در ویترین کتابفروشی ها گذاشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید از دستفروش هم «ژست» خیلی ها شده!

خرید از دستفروش هم «ژست» خیلی ها شده!