مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 09:052021-04-18بين الملل

تشکیل اتاق عملیاتی بین ایران، روسیه و سوریه برای کمک به دمشق


خبرگزاری اسپوتنیک روسیه خبر داد، اتاق عملیاتی بین ایران، روسیه و سوریه به منظور تامین امنیت پایدار تردد کشتی های ایرانی و روسی در دریای مدیترانه جهت ارسال مواد نفتی و غذایی به سوریه تشکیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، خبرگزاری روسی امروز یکشنبه، در خبری که در رسانه های سوریه بازتاب یافت، به نقل از یک منبع آگاه افزود: در این خصوص جلسات فشرده ای طی روزهای گذشته بین نمایندگان ایران، روسیه و سوریه با هدف شکستن محاصره اقتصادی کُشنده آمریکا و اروپا علیه مردم سوریه برگزار شده است.

این منبع گفته که پس از سرقت نفت سوریه توسط ارتش آمریکا و شبه نظامیان مورد حمایت آن در شمال سوریه و قاچاق آن ها به عراق و جلوگیری از رسیدن تانکرهای حامل سوخت به بنادر سوریه، کمبود سوخت یکی از بزرگترین بحران هایی است که سوریه طی دهه های گذشته شاهد آن بوده است.

وی اضافه کرده که کار اتاق یاد شده در وهله اول، هماهنگی چند جانبه برای تامین نیازهای نفتی و رسیدن سوخت به بنادر سوریه است، منبع یاد شده همچنین ادعا کرده که بر اساس هماهنگی های انجام شده و مصوب توسط کمیته یاد شده، کشتی های جنگی روسیه به منظور تامین امنیت نفتکش های ایرانی در برابر هرگونه حملات و جلوگیری از دزدی های دریایی از این نفکتش ها، آن ها را تا رسیدن به آب های سرزمینی سوریه اسکورت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل اتاق عملیاتی بین ایران، روسیه و سوریه برای کمک به دمشق

تشکیل اتاق عملیاتی بین ایران، روسیه و سوریه برای کمک به دمشق