مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 08:552021-04-18اقتصادي

کشت گیاهان دارویی در 450 هکتار از اراضی کشاورزی زنجان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: حدود 450 هکتار از اراضی آبی و دیم استان زنجان زیر کشت انواع گیاهان دارویی قرار دارد.

- جواد تاراسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تغییر الگوی کشت محصولات زراعی آب بر به سمت گیاهان دارویی، حفظ منابع پایه و ارزش افزوده بالا را به همراه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و قابلیت تولید در زمین های کم بازده می تواند در افزایش بهره وری از منابع آب و خاک مؤثر واقع شود، اضافه کرد:کاشت این گیاهان در عرصه های کم بازده و حاشیه ای، ضمن تأمین نیاز های اقتصادی روستاییان و صنایع مختلف غذایی و دارویی، حفاظت از منابع، بهبود کارایی مصرف آب و جلوگیری از خطر نابودی این گونه ها را به دنبال دارد.

تاراسی با اشاره به اینکه تا پایان سال 1399 حدود 450 هکتار از اراضی آبی و دیم این استان زیر کشت انواع گیاهان دارویی قرار داشت، تصریح کرد: از جمله این گیاهان زعفران، گل محمدی، زیره سبز، رازیانه، نعناع فلفلی، کتان، کرچک، زرشک و موسیر  است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه گل محمدی با بیش از 80 هکتار، رازیانه با بیش از 70هکتار و زعفران با بیش از 20 هکتار، بیشترین میزان مساحت کشت در اراضی آبی را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان دارویی در 450 هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

کشت گیاهان دارویی در 450 هکتار از اراضی کشاورزی زنجان